Molnigt med solchanser

Efter att ha jobbat ett par dagar är jag ledig både idag & imorgon, följde därför med J till hennes vaccinering vilken gick lite sämre än förra gången. Kom in snabbare idag men sköterskan tog lite lång tid på sig med injektionen, den kändes därför mer vilket fick lill-syss att bli snurrig i huvudet en lång stund. Solen var framme och lyste, dock tog den isiga blåsten effektivt bort den där riktiga vårkänslan.

Väntar fortfarande på besked om tjänsten kommer bli deltid eller heltid. Å ena sidan är deltid - 75% skönt, hinner ändå göra massa annat. Å andra sidan kan jag lika gärna jobba så mycket som möjligt- tiden går och jag kan spara undan mer pengar! Så egentligen föredrar jag nog att jobba så mycket som möjligt- då har jag åtminstone något för tiden som jag väntar. Behöver verkligen något som får tiden att gå, det känns som att September aldrig närmar sig. Tvärtom! För varje gång jag räknar efter i kalendern tycker jag att siffrorna ökar istället för att minska. Så fort jag tittar på verkar det som att en liten djävul stoppar in extra veckor mellan bladen! ARGH! Vem de än var som myntade uttrycket "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" kan absolut inte ha vetat vad denne pratade om. Uppenbarligen en bortskämd människa som inte behövt uppleva en lång väntan. Lagom är ett ord som snarare borde tillämpas. Detta ord är en positiv sak med att vara svensk- ingen behöver någonsin ta ställning om de inte känner för det, bara att dra till med lagom så uppträder svenska befolkningen som om personen ifråga angett ett mycket precis definition!

Hursomhelst så hade jag tänkt unna mig en skön ansiktsbehandling som lite lyx med tanke på att jag skaffat jobb. Sen fick vi ett erbjudande från Ellos 5 nätter på hotell inkl frukost för 1299:-/1499:-/1799:- per person i dubbelrum, priset beroende på destination. Funderar således på att försöka spara ihop till en semester tillsammans- lite kombinerad present och avskedsgrej.

Så- solen går upp imorgon också & då är det "bara" 195 dagar kvar. Nu tänkte jag skriva ett brev till F, kan vara skoj att något förutom räkningar dimper ner i brevlådan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0