En första, en lunk & en sista

Så var det återigen "vanlig" vardag, påsklovet är avklarat. Själv jobbade jag varje dag så jag har inte ens reflekterat över det faktum att det är första gången som jag inte berörs av denna skolans inrutning av året. Vid närmare eftertanke så är det här året fullt av en hel del första, även om det kanske inte känns så för tillfället. Första gången som jag inte är student & berörs av lov, prov, hemarbete etc etc, första gången som jag istället jobbar heltid, mer till och med, flyttar hemifrån, bor utomlands..för att nämna några.  I samma veva sänder jag en tanke till de som går IB2 i år, i maj är det dags för deras final exams- var det verkligen ett helt år sedan?! Och har jag förändrats överhuvudtaget eller har det varit ett år under vilket jag "enbart" bidat tid och gått igenom den vardagliga lunken???

Allt har ju som bekant en första gång, en lunk och ett avslut. När jag nu har avslutat ett kapitel är jag mer än ivirg att övervinna tidsgapet som skiljer till påbörjandet av nästa. Visserligen är det ju en hel del jag vill hinna med innan- många av mina goda vänner vänder hemåt framåt slutet av våren och dem vill jag naturligtvis spendera så mycket tid jag bara kan, fördelen med att alltid jobba är ju att lönen går in på kontot men jag har inte så mycket tid att göra av med den förutom hyra & räkningar. Så till sommaren kan jag förhoppningsvis hitta på lite roligt & samtidigt ha pengar kvar att ta med som reserv till Liverpool.

På youtube såg jag förresten en mycket underhållande låt, en komikern & 3-barns mamma har på 2,51 sammanfattat allt "tjat" till melodin "William Tell Overture"- sök på the Mom Song eller William Tell Overture..den är verkligen träffande & rolig!

Nu ska jag hur somhelst ta mig iväg till jobb, solen skiner ute men på sista tiden har vädret slagit om flera gånger om dagen så med lite otur snöar det säkert när jag ska hem ikväll. Jag trodde att jag skulle ha kvällen fram till 22.00 för mig själv, istället visar det sig att åtminstone halva familjen är hemma, snopet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0