Blandade tankar vid slutet av arbetsdagen

Var som sagt ledig förra söndagen, nästa gång är den 6:e april. Egentligen har jag ingenting emot att jobba mycket, dock är jag i grund och botten en kontorsmänniska. Arbetet på en restaurang/ett café/i kassa är väldigt styrt då man är "fast" bakom disken. Med kontor menar jag inte heller fjättrad vid ett skrivbord- men ja, ett mindre styrt, eller reaktivt, jobb. Förklaringen blev visserligen något flummig men den som jobbat inom branschen är med på vad jag menar.  (Här dyker mamma upp och påpekar det faktum att språket är något för likt talspråk varpå jag förklarar att en blogg är i mångt och mycket tankar & talspråk...) Hursomhelst har snart ännu en arbetsvecka gått, det är redan torsdag kväll & i slutet av mars. Om ingen har lagt in några extrablad i almanackan är det nästan exakt 6 månader kvar.

För att hoppa till en helt annan sak. Bagherra, svarta katten, står nere på toaletten & skriker på J som är i duschen efter träningen. Det är ju onekligen något som jag sannolikt kommer sakna när jag väl kommer till Liverpool- hans verbala färdigheter är ett så frekvent inslag i vardagen. Just nu ser jag fram emot att få rå mig själv, det utesluter naturligtvis inte att jag kommer sakna människor, platser etc. Bilen en regning morgon när bussen inte går enligt tidtabellen exempelvis eller att kunna ringa hem & be om att en kopp kaffe/te fixas fram pronto. Fördelarna kommer som bekant alltid med nackdelar. Till en början är det ju extra roligt eftersom det är nyhetens behag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0