Bakslag för våren med flera

Jag hade fel igår, solen skulle inte alls gå upp idag. I alla fall inte så att den syns härifrån, idag är det istället grått, blött & blåsigt. Med andra ord riktigt ruggigt. Metrologiskt kallas det tydligen för ett bakslag för våren även om vissa metrologer hävdar att det än så länge är en odefinierbar årstid. Menar de vanlig skånsk vintrer & vår?!

Ett annat bakslag är att Kickan (vår röda Opel Astra) bestämde sig för att lämna in en protest igår och kräva en ledig dag och lite omplåstring. Mitt i en rondell lossnade ett rör under bilen; avgasröret, ljuddämparen...?! Inte vet jag inte heller intresserar jag mig nämnvärt. Hon fick köras till verkstaden för att lagas vilket  som bekant följs av en mysig (läs: oönskad) räkning. Bilen ska enligt mekanikerns utsago vara klar i eftermiddag så det är i alla fall snabbt marscherat.


Istället för inplanerad lång promenad tänker jag båda ner mig i soffan mysa med katterna och läsa en bok tills det är dags att åka in till Lund ikväll för att umgås med A, fixa lite att äta & se en film av något slag. Vi som är kvar i Sverige får passa på att umgås och behålla en aktiv kontakt. Eller så ska jag kanske trakassera J, lill-syss, lite. Nu när vi har samma mobil operatör är det ju i det närmsta gratis, uppkopplingsavgift på samtal är undantaget, att i tid och otid störa henne med diverse oviktiga men värdsliga saker. Det kan nog bli skoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0