Underlakan & sängkläder från IKEA

I ett antal veckor har jag haft en reva i mitt underlakan, som naturligtvis blivit större & större för varje natt. För ett tag sedan fick vi nya av mormor som hon inte längre använder. Idag, innan jag ska en vända till jobb, fick jag så äntligen tummarna loss. Jag inser snabbt att mormor spelar i en helt annan liga än vad jag själv gör. Undertecknad tänker i L'pool sova utan sängkläder ett tag innan jag hinner till IKEA i Manchester. Så tusan heller att jag ödslar viktigt bagageutrymme på sängkläder. Mormor å andra sidan hade packat ner (med "papper" runt för att förhindra gulnad)ett kritvitt underlakan med spetskant, förmodligen manglat. Jag hade god lust att ringa efter någon med erfarenhet av lumpen, för att bädda sängen riktigt slät & sedan studsa ett mynt...Och någonstans i bakhuvudet tycker jag mig minnas att hon ändå förespråkade en tvätt innan användning... Hursomhelst är det väl typiskt svenskt att flytta utomlands & första anhalten för att införskaffa nödvändigheter är...*trumvirvel* IKEA. Inte, undrar vilket varuhus som säljer det eller det billig? Nej då, var ligger närmsta IKEA :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0