Småplock på att göra listan

Har äntlingen börjat ta tag i smådetaljer inför Liverpool. Beställde nytt pass idag, enligt nya bestämmelser tas fotot på plats i luckan- får bara hoppas att den kvinnliga polisen är sympatisk & såg till att det blev en bra bild. Annars tänker jag minsann kräva en ny chans! Sen "provpackade" jag en flyttkartong som jag tänkt skicka med posten. Det verkar som att samtliga skor, väskor & jackor samt en kudde och ett bäddset får plats. Packar jag effektivt och med lite tanke bakom kommer även lite DVD:er & andra smågrejer gå ner. När jag ändå var inne på ämnet kollade jag upp tågtider & kostnader från Manchester till Liverpool & bussar i Liverpool. Det verkar som att ett terminskort för buss kommer gå på ca 1000:-. Super, med tanke på vad jag förväntat  mig i alla fall.

Det var då alla detaljer inför resan- verkligen inte lönt att ens snegla på packningen på någon månad än. Mobiltelefon samt bankkonto kan jag i alla fall inte ordna på svensk mark. Det är som en riktigt bra bok- man kan inte bärga sig att vända blad, samtidigt gör man allt för att låta bli så att man har läsning kvar så länge som möjligt!! Vad jag dock är något konfunderad över är brevet jag fick från UCAS ifår, med finansformuläret. Det verkar som att det ska skickas in även om man inte tänker söka hjälp. Jaja, jag kan alltid höra i L'pool- enligt informationen har jag 9 månader efter kursstart på mig.

Ikväll ska jag in till Lund för att träffa min kusin som är i Skåneland på tjänsteresa. Det ska bli riktigt skoj- annars har vi inte så många möjligheter att ses. Jag har en känsla av att jag kommer må minst lika bra av att endast snegla på Sveriges oremiärmatch i EM som jag hade av att se hela "härligheten"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0