Paus från solen.

Gårdagens middag intogs på T-bone i Malmö, en väldigt trevlig innergård att sitta på. Förvisso hade jag tänkt ligga ute hela dagen för att sola inför veckan men känner att huden nog skulle må bättre av lite vila. Nu går det ju inte ens att smörja in sig med solkräm. Senaste nytt är ju att dessa är fyllda av giftämnen- vilket är numera farligast, cancer orsakad av solen eller av kemikalierna??? Lösning: strunta i vilket & gör som du vill, kan man inte göra något åt insidan får man i alla fall satsa på det yttre. Passar istället på att se ett avsnitt av BBCs Inspector Lynley & längtar till September. Konstigt det där med att allt engelskt plötsligt lockar, nog för att jag tyckt att brittiska deckare är bra redan innan. Jag slits mellan att börja ta itu med alla detaljer inför flytten, sommaren lär gå fortare än kvickt (har jag blivit lovad), samtidigt är det ändå för tidigt och i det avseendet långt till avresa. Jag är kort sagt trött på att vänta, trött på att ge mig till tåls & mer än lagom trött på att berätta för mig själv att sånt är livet. Jag är mer än färdig att sticka iväg till universitetet & börja plugga igen. I brist på bättre fantiserar jag om kommande (nåja, förhoppningsvis) resor i sommar till England eller till annat resmål. Fast nuförtiden existerar ju inte den formen av existensiell frihet- bortser man från jobb=pengar behövs i de flesta fall ett visum så fort man lämnar Europa & pass är ändå att rekommendera även om man stannar inom. Fantisera kan jag i alla fall få göra- men inte på arbetstid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0