Hostel, London

Nyligen bestämde jag mig som sagt för att det blir en tur till London i sommar, även om jag förvisso kommer ha ett bättre utgångsläge i höst. Tvärtom blir det ju lättare att åka dit igen för att säg, möta upp/vinka av besökande från Sverige :P Imorgon skulle ha varit sista arbetsdagen i Malmö men med min senaste resa i tanken & insikten att jag vill kunna göra saker väl i L'pool, tackade jag återigen ja till fler tider (läs:pengar). Denna omgången skrev jag dock "endast" upp mig på tider så att jag sammanlagt arbetar heltid. Det är ju ett av mina livsval, att prioritera respengar- det betyder att jag tar pass jag kanske inte är superglad över att ta och att jag inte gör av med så mycket pengar på shopping, äta ute etc. Men allt det är ju ett val och för en god sak!

Så, internet används nu flitigt till att jämföra boendepriser. Hittar jag ett billigt hotell så kör till, men ett B&B/vandrarhem passar utmärkt- särskilt mycket tid lär ändå inte spenderas där & mer än £20 (260kr) är jag inte vidare intresserad att betala och då vill jag ha frukost (kontinental visserligen men det brukar gå ned som bukfylla åtminstone). Hittade ett prisexempel där priset ligger från 220kr /natt, 50 m från Hyde Park. Men tänk på att söksidor för boende ofta lyfter bort skatter ur priset, precis som vid flygresor. Oftast är engelsk skatt (VAT)  på boende o dyl ca 17,5%.  Tanken är att stanna 4 nätter men det beror ju både på arbetstider och på bankkontot, speciellt för min kompis som flyttar in i egen lägenhet om några dagar.

SAS tar oss tur och retur från Köpenhamn- London Heathrow för drygt 1500kr och med 20 avgångar per dag finns det goda möjligheter att anpassa så att man åker ut på morgonen och hem med sista flyget för dagen. När vi har bättre koll på hur länge vi ska vara borta kan man ju alltid jämföra med Sterlingspriser. Och om jag kanske varit lite otydlig tidigare, resan blir av även om min kompis inte känner sig ha råd även om jag gärna vill ha henne med!! Jag reser mer än gärna med sällskap men det är något visst med att resa & uppleva på egen hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0