Flyttröjning & Harry Potter (audio by Stephen Fry)

Eftersom jag var ledig idag och vädret lite sisådär fick vi alla med mycket möda & stort besvär (mentalt i alla fall) ta itu med att röja upp här hemma. Mormor kom efter lunchen och tog ansvar för trädgården. Den enda som för tillfället har ett fast flyttdatum är ju jag, så undertecknad tog även itu med att börja sortera bort allt som ska till tippen alternativt bortskänkas. Är det någon som är intresserad av en blå IKEA bäddsoffa (vikmodell), hör av er. Annars åker den ut inom snarast!! Av bara farten fick soffan och sängen byta plats- det blev mycket bättre, luftigare.



Innan jag går ner och hjälper till med middagen sitter jag och lyssnar en stund på Harry Potter and the Half-Blood Prince, uppläsare Stephen Fry. Själv vill jag gärna tro att jag hade tillhört Gryffindor till vilken personer med mod & kurage, djärvhet samt fräckhet, sorteras det vill säga indelas. Dagens H.P citat därmed (naturligtvis uttalat av Prof Albus Dumbledore som verkar bestå av minnesvärda ord) "let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure"

Kommentarer
Postat av: emelie

svar: övningskörningen gick bara bra =) Det är verkligen jättekul att köra! ha det gott!

2008-06-29 @ 18:56:57
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0