Dagens planer

Ledig från jobb är jag idag. Hade tänkt kryssa av ytterligare saker från min att göra lista men det ser ut som att jag får mindre gjort än vad jag hoppats. Det är förvisso inte hela världen, till banken ska jag i alla fall försöka ta mig, och salladen jag ska ha med  till E imorgon måste jag hinna förbereda eftersom jag jobbar imorgon och åker direkt ut.

Ikväll tar kusinen studenten!! Visserligen kan det bero på att jag nyligen själv tog studenten men jag tycker att det är så himla roligt & härligt!! En endaste dag i livet där man får lov att vara helt hämningslöst glad, tjoa & tjimma och helt strunta i vad som hände igår eller vad som sker imorgon. Om inte det är en smak av frihet så säg!!!

Sjung om studentens lyckliga dag
låtom oss fröjdas i ungdomens vår
än klappar hjärtat med friska slag
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än i våra sinnen bo
hoppet är vår vän och vi dess löften tro
när vi knyta förbund i den lund
där de härliga lagrarna gro
där de härliga lagrarna gro.
Hurra!

Svea vår moder hugstor och skön,
manar till bragd som i fornstora dar,
vinkar med segerns och ärans lön,
med den skörd utan strid man ej tar.
Aldrig slockne då
känslans rena brand,
aldrig brista må
trohets helga band,
så i gyllene frid som i strid.
Liv och blod för vårt fädernesland!
Liv och blod för vårt fädernesland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0