städ-pysseldag

Hoppsan, ett tag sedan jag skrev här. Än så länge väntar jag, liksom de flesta andra föreställer jag mig, på att den där riktiga sommaren ska börja. Vid det här laget hade jag tänkt mig vara sådär riktigt gyllenbrun och fin. Den lilla detaljen har helt klart smugit sig och istället för att passa på idag efter jobbet har jag städat och tvättat undan. Det är ju i alla fall mammas födelsedag och hon ska inte behöva komma hem och titta på allt husarbete som behöver göras. I samma veva har jag packat ihop två kartonger som jag ska ställa i en kompis källare tills vidare samt en del möbler som hon ska få till sin lägenhet. Bland annat min soffa (Mamma läs inte resten av den här meningen...)som jag ska försöka baxa nedför trappen om en liten stund. Sakta men säkert börjar jag tömma mitt rum- vilket förresten hade varit skönt även om jag inte hade flyttat!

Nu är jag i alla fall ledig ett par dagar, hade tänkt köra några rundor till soptippen med skit och förhoppningsvis äntligen bli solbrun!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0