Schwush"

Idag har verkligen gått undan i en rasande fart, innan jag visste ordet av var det bara 45 minuter kvar på jobb. Antar att det är fördelen med att ha lagom mycket att göra. Detta fenomenala ord som svenskan är relativt ensam om: lagom, ungefär som ordet "fika" Det finns naturligtvis ord även i engelskan för att gå och ta en kopp kaffe eller dylikt men inte som förmedlar vad ordet fika betyder för en svensk. För fika är ju så mycket mer än att inte kaffe, the eller en bulle.

Ikväll är det i alla fall Midsumer Murders, jag tycker bättre om brittiska kriminalserier eftersom jag verkligen inte uppskattar "tuffa" urflippade macho-karaktärer som springer runt och skjuter på allt de behagar. De flesta brittiska fokuserar åtminstone på detektivarbetet, vilket naiva jag trodde att brottsbekämpning handlade om. Hoppas bara att kvällens avsnitt passerar utan de störiga digitala hacken som kantade förra veckans episod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0