mobilitet & superfoods.

Jag har fått det mobila bredbandet (som är gratis i 6 månader) att fungera, jag & Trazzel gick och hämtade det på posten när jag kom hem från jobb! I-landslyx, javisst, men det är faktiskt väldigt smidigt. Just nu sitter jag vid grannens köksbord och bloggar =) Vad jag däremot tycker är lite överflödigt, än så länge åtminstone, är reklamen jag fick från england. För "bara" 450 riksdaler kan jag få en digital skrivplatta, att anteckna på under förerläsningar, som man sedan kopplar upp till datorn för automatisk överföring till ett word-dokument. Låter ju förvisso smidigt men jag kan ju antingen skriva direkt i datorn eller lika gärna passa på att repetera lite när jag skriver in det. Men vem vet, om ett år kanske jag sitter där på föreläsningen med min digitala skrivplatta utan att begripa hur jag någonsing kunnat klara mig utan den!

Imorgon bär det förmodligen av till Köpenhamn, lika bra att det blir av mitt i veckan för jag jobbar ändå helgerna & slipper förhoppningsvis den värsta turist rusningen. (snälla, låt bli att ta mig ur denna utopiska förhoppning) Var förresten inne i en hälsokost affär på väg till jobb & köpte Guaranà tinktur. Guaranà påstås vara naturens egna uppåt-tjack, fast helt lagligt och ofarligt, förstås. Tänk koncentrerat koffein, ungefär, eller effektiv rosenrot. Jag tänkte prova, finns pulver att köpa och sedan blanda själv men lika bra att testa innan jag står där med några hundra gram värdelös gojja. Jag drack en dos innan jobb & förvisso var jag pigg & alert, för säkerhets skull har jag en dos till som jag tänkte spara till någon gång när jag är riktigt trött! Det finns en bra & billig sida brittisk sida där man kan beställa en massa "superfoods", själv är jag mest intresserad av Spirulina pulver, att ha i exempelvis smoothies, Chlorella pulver, guaraná pulver, acai, gojjibär samt aloe vera. Vi får se om det fungerar.


Alltså, jag är utan tvekan en individ av min tid- mobilitet & superfoods!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0