Emotional range

Varje kvinna har onekligen ett penga-konto för nödvändigheter som tamponger, deo, mascara och högklackade skor, exempelvis. Ni skulle bara veta hur relativt begreppet "köp-stopp" är, till och med när det är självförvållat. Samtidigt har vi ett helt annat typ av konto, nämligen det som män verkar fullkomligt oförmögna att begripa- den kvinnliga känslobanken. Jag grät i slutet av Ladder 49 (även om filmen i övrigt var fruktansvärt USA-nationalistiskt), Walk the Line är romatiskt och något av det bästa som finns är att använda bästa vänner till att diskutera, stöta samt blöta allt mellan himmel och jord- över ett glas vin eller en kopp kaffe. Scenen i harry potter där Hermione beskriver en tjejs känslospann är underbar. Ron utbrister med eftertryck: No way, no one can possibly feel all that- they'll explode. Nej, Ron, kvinnor har förmåga till simultankapacitet, vilket inkluderar en mängd motstridiga känslor.

Vad som inspirerat denna utsaga? Jag måste vara den enda i min kvinnliga krets som ännu inte lyckats se SATC- the movie (SEX and the CITY). Svenska sommaren har däremot gjort sitt hittills för att locka mig in i biosalongen. Snart, mycket smart, tänker jag använda min biocheck och riktigt gosa ner mig...Vem vill följa med??


Kommentarer
Postat av: Frida

Nej då, du är inte den enda som lyckats undgå att se SATC- the movie. Vad sägs om att boka in en biokväll någongång mycket snart? :) Kramar

2008-07-15 @ 15:49:48
URL: http://frida88.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0