University of Liverpool i September


Liverpool University

I September 2008 flyttar jag till Liverpool för att studera på ett av deras universitet: University of Liverpool. http://www.liv.ac.uk/ (obs sidan är på engelska). Tanken är att jag under 3 år ska läsa för att ta en BSc Psychology, det motsvarar ungefär en svensk kandidatexamen. Första året är tanken att jag ska bo i ett rum på ett Halls of Residence. Dessa ligger ca 4-5km ifrån universitetet i närheten av Sefton Park, Lark Lane och Allerton i samhällena Mossley Hill och Greenbank House. Jag vet ännu inte var jag kommer att bo eftersom universitetet inbjuder till ansökan först runt April. Ett erbjudande skickas sedan ut senast i Juni. Klart är dock att de garanterar boende och jag kommer flytta in i Liverpool den 22 September. Terminen börjar på riktigt den 29:e. 

Är man hemma i engelskan finns mer information att få på
www.liv.ac.uk/Psychology  Jag kommer läsa BSc Psychology (Course 800)
www.liv.ac.uk/accommodation Första året kommer jag bo i en catered hall.

Jag kommer uppdatera informationen i takt med att jag själv vet mer. Ser verkligen fram emot september så för tillfället är det något frustrerande att ingenting händer. Dock är det ju en flaskhals, ingeting kommer att hända förrän i juni/juli och då går tiden fort! (det hoppas jag i alla fall)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0