London Baby! April 2007

Den här resan gjordes ju förvisso för nära nog ett år sedan av mig & 3 andra tjejer från IB. Men eftersom samtliga 3 inte befinner sig i Sverige för tillfället så tänkte jag i alla fall slänga upp några av bilderna här. Vi åkte som sagt dit under påsklovet, och vilken tur vi hade med vädret. När vi kom dit var det redan vår och magnoliaträden i Regent's Park blommade!.

Erika, Petra & Christina på Sturups flygplats.


Erika hade författat kontaktlappar á la borttappade barn. Mest som en pik till oroliga föräldrar men även som ett gott skratt! Erika hade varit noga med att skriva dit väldigt träffande nyckelord om var och en, för att underlätta identifikation.



Fredrika, Christina & Petra vid tullen på Stansted Airport

 
Ett exempel på viktoriansk arkitektur, St Pancras vid King's Cross Station.


Hyde Park: Petra meddelar familjen att planet landade säkert och att reservationen inte var bortglömd!

Är man i London bör man.....trycka in sig i en röd telefonkiosk!

Så här fina var rosorna. (Mormor, Lisa och alla andra blomsterintresserade)


Petra, Freddie & Christina. Denna staty fann vi längs Embankment, någon form av minnesmärke var det nog.


Freddie, Erika & Petra utanför Westminster Abby. Meningen var att gallret skulle täcka hela bilden men det framgick inte riktigt!


Middagen intogs på en Pub i närheten av Westminster Abbey och the Parliament. Vi delade på 2 fish-and-chips. Middagen tog snabbt slut dock när Erika fick syn på en mus som oförskräckt sprang över golvet. Det tyckte i alla fall jag var väldigt skojigt!


Tillbaka på vandrarhemmet. Jag delade säng med ett element, alldeles för varmt- luftade mig lite!


Freddie, Christina & Petra: Har man bara lite tid på morgonen så kan man åka på Off-Peak priser efter kl 9.00.


Erika, Freddie & Petra vid vaktbytet, Buckingham Palace.


Eftersom jag besökt London tidigare och då var inne på Madame Tussauds Vax museum (vilket inte alls imponerade) lämnade jag de övriga att besöka denna turistattraktionen. Istället tog jag mig bort till Regent's Park (2km2) som ligger i närheten av Bank Street, där förövrigt den fiktiva karaktärer Sherlock Holmes bodde, för att njuta av vädret och lite egen tid. I parkens nordostliga del ligger London Zoo medan södra sidan utanför den inre cirkeln inhyser bland annat Regent's College samt London Business School och European Business School London.


Inhyst innanför den inre cirkeln av Regent's Park ligger Queen Mary's Garden. Fontänen, vilken står i Queen Mary's Garden, kallas the Triton Fountain. I Queen Mary's Garden återfinns också the Open Air Theater, den tidigare italienska trädgården, den informella engelska trädgården samt St John's Lodge. John Lodge är förvisson fortfarande en privat residens men delar av trädgården är idag öppen för allmänheten.

Som sagt Magnolia träden stod i full blom!



Petra & Christina: tänk att Jude Law har haft sina händer där!! (det var ju dock lite ohygieniskt så vi spritade vår händer efteråt med min medhavda flaska)


Jag är jag ju bevisligen inte så lång, vilket fick Christina att böja på knäna utanför the Towern (norra sidan)


Petra & Erika  vid London Bridge, South Bank, som Erika av någon anledning trodde hade röda detaljer och inte blå!


Vilket motto! Lite kymigt med tanke på att personalen hade det på sina t-shirts.


Baksidan av lågprisflyg är ju sämre tider. Stansted-Sturup innebär det incheck kl 4.00 på morgonen. Dock slutar tågen gå vid 23.30 och börjar inte igen förrän vid typ 4.00. Därför blev det till att sitta eldvakt, eller ja bagage vakt. Roade oss med att besvara frågorna till MIG.


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Vilka fina kläder på bilderna! *lol*

2008-02-01 @ 15:25:49
URL: http://sabina88.blogg.se
Postat av: Petra

Ja, när jag tänker efter är de flesta kläderna som syns faktiskt dina :P

2008-02-02 @ 14:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0