Bokningar

Som sagt, det är ju till att vara ute i förtid men i alla fall. Med min tur så blir flygbiljetter mycket dyrare innan jag kommer mig för att boka eller så är både flyg och hotell fullbokade. Därför passade jag på att faktiskt boka en flygbiljett. Åker den 21 september kl 08.20 från Kastrup Lufthavn. Landar i Manchester gör jag 09.20 (engelsk tid) Första kvällen har jag reserverat ett rum på Premier Inn Albert Dock, hittar jag annat kan rummet alltid avbokas.

Mitt största huvudbry är dock BAGAGE. Hur är det mening att jag ska kunna få ner all packning i 1 väska + 1 handbagage. Den incheckade väskan får väga max 20kg (+ max 12kg övervikt á 90:-/kg) och handbagaget 8kg

Förhoppningsvis kan jag skicka över packning i etapper med vänner & bekanta som har ärenden över till England, både före och efter min avresa. Kanske kan åka över för att hälsa på Frida någon gång och se till att packa saker som kan lämnas. Annars finns ju alltid flygfrakt, synd bara att man inte kan betala räkningar utan att titta på slutsumman! Naturligtvis får jag se till att inte ta med mig saker som jag inte säkert använder men mina väskor, skor, jackor, kläder: ja det blir inga 40 kg inte! (det låter ju i och för sig mycket, men en weekend-bag med kläder, hårfön och smink vägdes in på nätta 11 kg eller dylikt när jag var i Paris)


Jaja, det löser sig! Får sätta charmen på högsta växel vid incheckningen...och välja kö strategiskt!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej Gumsan... låter så spännande allt du har framför dig inte bara resan utan även den typ av utbildning du ska satsa på.
Jag har rest en del när jag var yngre men just nu är jag så glad att jag slipper.
Ikväll har vi firat vår 30-åriga bröllopsdag med ungarna min mamma och Ninas nya kille. Vi har ätit gott och haft det lugnt och trevligt. Ute har stormen dragit fram och vi har fått lite snö på marken men det kommer säkert bara att vara gegga till imorgon.
Vi har fått mycket vackra buketter och en fin akvarelltavla av min mamma som jag blev väldigt glad över.
Tänkte på det fyller inte Uffe jämt i år?
Tiden går så fort jag satt ikväll och tittade i vår Gästbok och såg när din mamma och pappa var här första gången. Det är ett tag sedan och då fanns inte du kan jag ju säga.
Nu ska jag gå och lägga mig och läsa en stund såg att även du älskar böcker. Det är nog det bästa vän man kan ha med sig, böcker för då är man aldrig ensam kan alltid få tiden att gå.
Många kramar vi hörs snart igen
Maggan

2008-02-02 @ 23:49:31
URL: http://livsglimtar.wordpress.com
Postat av: Syster Yster

Men gud så jobbigt! Menar du att jag måste sitta och hitta på nyckelord nu också, det blir ju som att skriva en c-uppsats vid varje blogginlägg ;-(

PoK

2008-02-07 @ 10:33:36
URL: http://sabina88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0