Tidsfördriv

Snart ska jag börja dagens jobb men inte riktigt än. Måste komma på något som motiverar mig att kolla igenom uträkningarna som nog inte blev helt korrekta igår. Något annat än att rapporten måste in, vilket är en verklighet men ingen motivator.  Vill bara bli klar med den så att jag kan bryta för jul, mentalt alltså. Det är inte lika påfrestande i nuläget att läsa in litteraturen. Måste tvinga mig själv att låta bli kurslitteraturen och istället skriva rapporten eftersom den ska in nästa vecka medan tentorna är i januari.

Middagen igår var mycket trevlig, god mat & trevligt sällskap. Ikväll är det gymmet som gäller varför jag vid frukosten beställde middagspaket. Det låter kanske som en lyx att kunna få maten serverad, vilket det ju är på sätt och vis. Samtidigt är det en begränsing att inte kunna laga någon egen mat, det blir dyrare i längden och sedan gäller det ju att passa matsalens tider och även äta maten som de serverar. Det brukar inte vara några problem med det men det är kanske inte precis mat som jag är van vid. Ofta serveras panerad fisk och pommes exempelvis. Längtar efter laxfilé, quinoa-sallad och riktigt/smakrik pasta. Å andra sidan har jag lärt mig äta tonfisk på riktigt, utan att fryna på näsan. Det är relativt billigt och mättande, speciellt om vi köper en burk inom blocket och delar på den. Till sommaren när vi har ett hus ska det bli skönt att kunna planera maten själv (äta på anständiga tider EFTER 19.00), jag har utlovat smakprov på köttbullar och Vincent ska göra paella. Hans mamma är från spanien varför han inte alls höll med om att man bör blanda kött och skaldjur i samma paella.

Tror att jag ska se lite Wallander och läsa  kriminologi innan jag tar itu med rapporten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0