Så mörkt utanför

Ute är det redan mörkt och har så varit ett tag redan. Dagen gick fort förbi tycker jag. Åkte in till biblioteket med M för att börja skriva ut anteckningar och dylikt. (Dyrt som pocker är det!) Sedan traskade vi ner till stan för att köpa lite nödvändiga saker, nej INTE shopping. Jag skulle bland annat fixa kaffe och hårspray. Klockan hade ändå hunnit bli runt 15.00 när vi kom tillbaka och sedan dess har jag inte hunnit mycket mer än att organisera och strukturera upp papper och vad som ska färdigställas samt skrivas ut härnäst. Okej, pratade förvisso med Vinnie ett tag, gick ner för att säga till honom att jag satt på kaffe, men det hör ju till.

När jag nu inte satt vid datorn alls mycket är det väl klart att man missar meddelande som man velat ha tidigare. En tjej som jag snackat lite med över nätet skrev för att höra om vi skulle gå bort till middagen tillsammans. Det missade jag såklart och vi går ofta sent till middagen. Jag & Vinnie är nämligen överens om att middag före 20.00 egentligen bara är löjligt. Förstår varför de har tidigare tider här men vi försöker alltid gå så sent som möjligt!

Ikväll ser det ut att bli lite filmkväll med Malin; har pepparkakor kvar och tänkte göra ett nytt försök med glöggen när jag nu kan värma den som sig bör. Prova inte att värma glögg i en mikro- det är vedervärdigt, kryddorna tas aldrig upp av vinet utan lägger sig i botten. Blä! Nu ska jag i alla fall lyssna på lite julmusik av Jöback och läsa min bok. Det känns inte lönt att jobba med rapporten de 15 minuterna som är kvar innan middagsdags. (Jag vet att det tekniskt sett är det!) Här kommer en bild på min julstjärna, kvalitén är lite sisådär men håll tillgodo.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0