Okej, okej...tillbaka!

Det har varit lite tyst har den senaste veckan. Får väl erkänn att mellan julfiradet och kompisträffar har soffan lockat. Tv:n är inte särskilt imponerande, ALLS! Okej, förvisso åker den väl på en del men då är det mest DVD:er som spelas. Jag hade med mig en extern hårddisk hem med filmer på men det verkar dock som att VGA-kabeln (mellan datorn och tv:n) är borta. Eftersom jag inte tog med min livskamrat hem, dvs. laptopen, får jag snällt be syrran om att låna hennes. Alltså kan jag placera mig i soffan och alternera mellan att surfa, läsa Arn-böckerna jag fick i julklapp, se på DVD eller till och med plugga på inför januaris tentor.

Apropå sysselsättning tog vi en sväng till Nova Lund igår, mest för att lyfta oss från soffans härliga värme. Tittade noga innan vi körde in men tyckte dock inte att det såg så illa ut ine på parkeringen. Vi strosade lugnt runt inne på Nova, förvånansvärt lite människor och inte alls några j*a köer. På väg ut till bilen pratade jag i telefon med en kompis som jag skulle hem till och käka middag på kvällen. Kläckte ur mig ett skämt om att det skulle ta sin lilla tid att komma ut från parkeringen. Föga annade jag mina spå-krafter, 2 timmar för att komma ut från parkeringen!!! Ren och skär kalabalik, horribelt. Detta trots att Nova ju inte var packat till bristningsgränsen. Någon gjorde inte sitt jobb när det byggdes.

I 'Pool har jag lärt mig att på riktigt äta tonfisk, till lunch tänkte jag värma resterna av tortelinin de hade till middag igår tillsammans med lite tonfisk. Sedan ska jag läsa lite och kanske till och med ta mig en titt på kognitiv psykologi. Eller så övertalar jag Sass att se på Frost..hmmm...svåra val så har i mellandagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0