Första intryck

Följande inlägg skulle egentligen förtjäna både mer tid och eftertanke än vad jag har möjlighet att ägna ikväll. Sitter nämligen inne i mina studier och har planer på en sen arbetskväll. Lika bra att smida medan tankejärnet är varmt även om det kanske blir lite segare att stiga upp imorgon bitti!

Det är ju sällan som man umgås närmare med dem man träffar under första veckan på universitet eller på gymnasiet för den delen. När jag började gymnasiet umgicks jag dagligen i ett helt annat gäng än det vilket senare blev min stöttepelare och vilka fortfarande är några av mina allra närmaste vänner. Likadant när jag kom hit till Liverpool, de jag såg mest av första veckan är inte riktigt dem jag spenderar mest tid med. Lustigt men på många vis är det ju skönt och hoppgivande det här med att man inte är körd om man efter den första tiden inte känner att man träffat de där klockrena personerna.

På ett annat plan, det akademiska, finns det också första intryck och senare justeringar. En bok i kognitiv psykologi som jag tidigare tyckt varit tråkig börjar jag nu uppskatta för dess struktur, speciellt som psykolingvistik inte är mitt favoritämne. Då underlättar det att ha en tydlig struktur så att det går så smärtfritt som möjligt att skriva ihop ett fakta-kompendium.

Fast det är klart, ibland är första intrycket det sanna. En del människor bör dömmas efter magkänslan och en del ämnen är och förblir tråkiga. Ikväll är jag dock på G, ska se till att sammanfatta avsnittet om språk produktion och läsa in mig på kriminologin inför imorgon! Japp, det är precis vad jag ska göra om jag så behöver sitta uppe sent.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Nu finns bilder ute...

2008-12-08 @ 22:21:40
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0