Förkylning

Nu är det förmiddag här med trist och grått väder. Jag har inte riktigt kommit igång med dagens jobb utan har kollat mail, läst lite svenska tidningar på nätet och donat med andra småsaker. Har nog blivit smittad av någon av alla förkylningar som åker rundor här och känner mig lite hängig.

Igår kväll var vi på ett informationsmöte om boende inför nästa år. Blev väl inte särskilt mycket sagt utom att det tydligen finns ett stort överskott på studentbostäder i L'pool. Det som mest är värt att tänka på nu är ju vilka som delar boende samt hur mycket var och en har råd att betala. Klart att det hade varit härligt att bo mitt inne i stan men det är ju betydligt dyrare samt ofta lite sämre kvalité just därför att så många gärna vill bo i smeten. Å andra sidan slipper man ju transportkostnader. Som sagt, det kan vänta ett tag till.

Klarade förresten statistik tentan, känns skönt även om jag inte var särskilt orolig för den saken. Väntar däremot fortfarande på uppsatsen som lämnades in för över en månad sedan. Sedan har de mage att påstå att studenter är lata och ahr svårt med deadlines. Ursäkta- kan ni ta om det där en gång till?! Dåligt tycker vi!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0