Helgen som var...

Syrran lämnade en liten kommentar om att uppdateringarna här på bloggen gick i trögaste laget- här kommer en sammanfattning över helgen!

I fredags lånade jag grannens bil och körde upp till Knopparp med Jojo, moster & mormor. Vi hade en mycket trevlig dag, passade till och med på att rida en runda för första gången på väldigt många år. Som tack har insidan av låren varit lite stela under helgen! Visserligen gick det kanske inte så snabbt men jag är ju stadsbo till vardags.


Bertil, moster, mormor      Nisse & Jojo
& jag på kyrkogården


I lördags var arbetsdagen på ett café i Lund inte särskilt betungande, mycket på grund av Malmöfestivalen kan tänkas. Efter jobb satt jag barnvakt & då blev det allt annat än lugnt. Med föräldrar iväg på fest förvandlades vardagsrummet till ett sjörövargrotta, i ordningens namn var naturligtvis jag kommendör över skeppet. Vid läggdags behövdes knappt någon övertalning alls för att barnen skulle hjälpa till att plocka undan, borsta tänderna & krypa ner för en godnatt saga. (tack och lov fick jag frisedel och slapp fortsätta på deras pappa egna sagoberättelse om riddarborgen. De valde snällt ut en Bamsetidning att läsa ur istället!) Med barnen i sina sängar satte jag mig i soffan med en kopp kaffe & tittade på den första Arn filmen, Tempelriddaren. Jag & Jojo tyckte att det var en bra film, mamma & sass var dock glada för att vi valde att inte se den inne hos oss.  Innan jag åker tänkte jag försöka se uppföljaren, Riket vid vägens slut, vilken påstås av förhandskritiker vara ännu bättre än den första. Om tiden blir knapp finns ju alltid alternativet att "låna" hem den i Liverpool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0