En styck fotoautomat, pronto!

Universitetet har bett mig att skicka in 3 stycken passfoto, jag antar att ändamålet är att producera student-id/passerkort, matkort samt? Vad det tredje kortet ska vara bra för vet jag inte, reserv kanske? Må så vara att korten ska användas av rent praktiskt skäl, för att låsa upp dörrar etc men inte hundan vill jag, i 3 år, ha ett student leg eller matkort där jag ser ut som ett spöke en dränkt råtta eller dylikt (ja, ni förstår poängen) Därför att det smart av universitetet att låta studenterna själva välja ut en bild, istället för att allas foto tas i rasande fart, helt oförberett, på första dagen- Tack så mycket, hädanefter är jag känd som snopna Laban.  Näe, både för universitetets skull och för min är det mycket bättre att jag själv får välja bild (mitt passfoto, till exempel, gör inte många glada- däribland mig)

Nu återstår bara en liten, ynka, detalj- var finns fotoautomater??? Körkorts & pass foton tas som sagt på plats- så var kan man hitta en snabbfotoautomat? För jag tänker absolut inte betala en fotograf för att få en bild till ett passerkort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0