Anledningar att uppge när du bara inte vill gå ut

Vi har alla upplevt det någon gång, en inbjudan du verkligen inte känner för att tacka ja till. Det är alltid lika svårt att veta vad man ska säga, sanningen? Den verkar alltför sällan som en god anledning och frasen "Jag mår inte riktigt bra" uppfattas, sorgligt nog, oftast som den ursäkt den är. Här nedan följer några ursäkter som kanske kan råda bot på problemet.

1. Jag kan inte ikväll, jag var ute förra månaden
2. Mitt dörrhandtag är sönder, jag kan inte komma ut
3. Jag kanske känner mig inspirerad att skriva något så jag behöver vara i närheten av min dator.
4. Jag väntar på ett samtal från X (valfri kändis)
5. Min värmepanna har gått sönder så jag har inte duschat på veckor.
6. Jag övar mig på att stanna hemma, så att jag är förberedd när jag får barn.

Kanske inte världens bästa ursäkter men poängen lär gå fram åtminstone!

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, de ska jag lägga på minnen - kanske kan man få användning av dem någon gång :) Vi får träffas snart och ha lite tjejsnack och dela en flaska vin!

2008-08-24 @ 17:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0